Sidor

tisdag 27 september 2016

Gör om och gör rätt.

Stickar sockan "Ingrid Marie" som finns på Järbogarns blogg.
 Mellanraggi och stickor 2,5.
Maja som gjort mönstret har härligt Instagramkonto och hemsida som Majasmanufaktur.
Tillbaka till själva stickningen.
Från tå och upp har jag bara testat en gång tidigare så att jag vände uppläggningen fel väg och får en konstig kant på tårna, gör inget.
Själva sockan, perfekt TV-stickning, hälen, en ny variant (för mig) blev både annorlunda och bra.
Nu kommer vi till det vackra skaftet, både rustikt,  vanlig resår, två aviga och två räta och lite tjusigt med spets och fläta.


Det är nu det inte funkar som TV-stickning, i alla fall för mig och om det är det minsta intressant på TVn.
Efter att jag tagit bilden ovan och stolt lagt ut på Instagram så läser jag inte mönstret ordentligt, tittar för mycket på Mästerkocken och bara stickar på, upptäckte felet, gick ilsket i säng och hoppades att jag hade sett fel, men icke sa nicke.
Nu har jag repat upp ett tiotal varv och börjar om, ingen Tv, ingen ljudbok, stänger in mig i ateljén, telefonen på ljudlös, kollar mönstret Mycket ordentligt och gör om och gör rätt.


Visst är de fina?


Lånade bild från Majasmanufaktur Instagram. 




2 kommentarer:

  1. I love your socks. As a wearer of handmade socks, even in summer, I appreciate the warmth and durability, plus the artistry of these beautiful creations. Do you sell them, too?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks for your kind words! So far I only sold to friends and others nearby, thinking about sell through Etsy, but it has not been yet..... Write to me on e-mail mariesundstrom2@gmail.com so we can discuss. Have a Nice evening.

      Radera