Sidor

måndag 25 april 2016

Värsta aprilvädret.

Har ägnat många timmar i lillstuge- ateljén idag. 
Varpat, helt i onödan, en väv.
Tog tyvärr sockgarn till varpen, fattade inte att yllegarner hugger ihop och att trä vävstolen och göra ett skäl var helt omöjligt.
Nu har jag jobb att nysta och reda upp det garnet, det får bli sommarjobb.
När jag insett mitt misstag blev det roligare och mer fantasifullt arbete och funderade. 




Armbandet jag gjorde med minne från Maderira http://stickigafarger.blogspot.se/2016/01/vardelost-las.html i det här inlägget töjde sig och blev längre och längre. 
Måste plocka in fler minnen, läder, pärlor och sten.
Mitt läderörhänge från åttiotalet. 


Det värsta aprilvädret, passar på att sortera, märka o packa för sommarens loppisar. 


Provning av västen, måste virka den längre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar