Sidor

tisdag 5 april 2016

Tunnare sockor.


Jag bestämde i höstas att bara använda egenstickade ullsockar och det har funkat perfekt. Skönare och "vackrare"  fötter har jag aldrig haft, lagom varma dessutom. 
Jag är inte den som har haft problemfötter men ullgarn är underbart till sockor, varma, svala, mjuka, sköna,  allt efter behov. 
Även om jag använder fina sockgarner med lite syntet inblandat så blir det hål efter ett tag, jag har ju vissa favoriter som används mer och nöts fortare. Försöker kolla när jag lix tvättar dem och stoppa innan hålen växt till ostoppbar storlek. 
Härom dagen satt jag ute i moln och sol och stoppade fyra par så nu är jag rik på sockor.


Nu har jag plockat fram stickorna 2,25 och av mina tunnare garner för att sticka mig ett par tunnare sommarsockor. 
Tänker göra små hål, fält i olika färger och smala ränder liknande ett par jag stickade för ett år sedan.


Färgerna är valda, tror de blir snygga. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar