Sidor

fredag 8 januari 2016

#trasmattesockor

När jag började med de här randiga sockorna kallade och taggade jag dem som #trasmattesockor.
När jag igår googlade runt upptäckte jag att det är flera andra som använder samma. 
☺ 
När jag stickade nåt av de första paren så tänkte jag på när man sitter och väver, väljer färger och randar, ungefär samma känsla att hitta rätta färgerna och se hur det färgglada växer fram.
Under midsommarhelgens Konstvandring hade jag gjort en skylt där jag skrivit 
Trasmattesockar och när norrans reporter kom på besök måste hon ha missförstått för i artikeln stog det att jag stickade sockor av mattrasor, lite klumpiga att använda skulle jag tro. 
Jag fortsätter att tagga #happyragsocks och #trasmattesockar.
Happyragsocks kommer från att trasa heter rag på engelska och glada färger gillas.
Heter det föresten sockar eller sockor?



Jag har lagt till ett par sockar och några väskor i shopen. 
Gå in under fliken shop.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar