Sidor

måndag 5 oktober 2015

Egenstickadeullsockar

Så här ser min socklåda ut idagsläget, när de röda är klara, av sockar som jag stickat till mig själv.

Jag har länge haft en tanke om att sticka själv de sockar jag använder dagligen och nu är det gjort. Jag gillar lite tjockare sockar och det är inte lätt att hitta sköna sådana.
Jag har stickat alla i sockgarner med största delen ull och en liten del syntet för hållbarhetens skull, de flesta stickas med en lång rundsticka (magicloop) båda två på samma gång och med en enkel häl som funkar jättebra.

De röda jag håller på med nu är i ett sockgarn som Tantkofta har färgat, jättebehagligt.

Jag har dessutom stickat en hel hög med sockar som jag gett bort till barn,  barnbarn och vänner, hoppas att de värmer och används, jag får väl stoppa hålen eller sticka nya när det blir hål.

Ha en skön vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar